piątek, 17 majaWiadomości które się liczą
Shadow

Intrygująca kolejka powinna wkrótce zniknąć. Będą zapisy w kolejkomacie i… kolejne projekty

Od jakiegoś czasu mieszkańców Przemyśla intrygują długie kolejki pod Domem Ukraińskim. Ludzie codziennie ustawiają się przed budynkiem od bladego świtu. Wbrew pozorom osoby nie stoją do Ukraińskiego Konsulatu, a po… płatnicze karty pomocowe.

 

Od początku kwietnia pracownicy Związku Ukraińców w Polsce Oddział w Przemyślu w murach Domu Ukraińskiego w Przemyślu pomagają realizować na obszarze przygranicznym wspólny projekt Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH), CARE i Sodexo Polska, polegający na dystrybucji kart pomocowych dla uchodźczyń i uchodźców. Dzięki pomocy finansowej w formie kart nadpłaconych osoby przybywające do Polski mogą same nabywać produkty według swoich indywidualnych potrzeb i na utrzymanie oraz zaspokojenie podstawowych potrzeb. Pilotażowe wsparcie obejmie minimum 20 tysięcy osób.

 

zdjęcie PAH

 

Projekt cieszy się sporym zainteresowaniem, co widać po kolejkach, dlatego ZUwP uruchamia kolejkomat. Rejestracja kolejkowa odbywa się pod numerem telefonu: +48 510 162 826, od poniedziałku do piątku od 9:00-17:00. Karty wydawane będą codziennie od 8:30 do 16:30 wyłącznie po wcześniejszej rejestracji.

To nie jedyny projekt realizowany przez ZUwP, a pomoc uchodźcom nie ogranicza się do wsparcia finansowego.

 

Może być zdjęciem przedstawiającym 14 osób i w budynku

Zdjęcie FB: @narodnyj.dim.

 

Dzięki inicjatywie Mobilnego Centrum Informacji Zawodowej w Przemyślu w przestrzeni po_karpacka odbyło się spotkanie z doradztwa zawodowego dla osób uchodźczych, które są zainteresowane znalezieniem pracy w naszym regionie. Doradczynie Zawodowe uczyły m.in. jak pisać CV, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej oraz gdzie w ogóle zacząć szukanie pracy. Planowane są kolejne działania w temacie wsparcia wchodzenia osób z Ukrainy na nasz lokalny rynek pracy – czytamy na FB @narodnyj.dim.

 

Źródło i zdjęcie tytułowe: @narodnyj.dim.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments